امروزه افراد زمان زیادی را صرف تماشای محتوای موجود در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. نکته مهم در بازاریابی محتوا برای جذب مخاطب اینجاست که بفهمیم که چه چیزی موجب می‌شود که یک مخاطب از میان انبوه مطالب، محتوایی را انتخاب و یا رد کند؟ شرکت ادوبی به منظور تحقیق درباره این موضوع، پرسشنامه‌ای را میان ۱۰۰۰ نفر از افرادی که حداقل از یک وسیله دیجیتالی همچون گوشی هوشمند، تبلت، کامپیوتر و … استفاده می‌کردند، پخش کرد.

لونی استارک –مدیر ارشد استراتژی و بازاریابی محصولات شرکت ادوبی- می‌گوید: به عنوان یک بازاریاب محتوا، اگر تنها به یک شبکه و کانال تبلیغاتی می‌اندیشید، بسیار مبتدی هستید. از نظر وی، موضوع فقط تولید محتوا نیست بلکه محتوا باید برای دستگا‌ه‌های مختلف بهینه‌سازی شود.

در ادامه با توجه به آمار و ارقام حاصل از پژوهش ادوبی، به معرفی راه‌هایی برای توسعه بازاریابی محتوا برای جذب مخاطب شامل مخاطبین نسل Y – کسانی که در هزاره سوم وارد فضای اجتماعی یا فضای کسب و کار می‌شوند- و همچنین جذب مدیران ارشد اجرایی در یک سازمان، ارائه خواهد شد.

کاربران جوانی که از چند پلتفرم دیجیتالی استفاده می‌کنند

  • ۲۸ درصد کاربران جوان از سه دستگاه دیجیتالی و یا بیشتر استفاده می‌کنند و این نسبت هر ساله ۱۳۰ درصد رشد پیدا می‌کند.
  • کاربران جوان به طور میانگین، روزانه ۱۱ ساعت از زمان خود را به تعامل با محتوای دیجیتال، می‌گذرانند.

افزایش مدت زمان تعامل افراد با محتوای تولید شده، بدین معناست که بازاریابان باید در استراتژی‌های خود به دنبال بدست آوردن حداکثر توجه مخاطبان، باشند. از نظر استارک، پذیرفتن نگرش Omni-channel و توجه به تکنولوژی‌های برتر حال حاضر و آینده، می‌تواند به شرکت‌ها برای تولید و بازاریابی محتوا کمک شایان ذکری کند.

مدیران ارشد

  • ۱۹ درصد از افراد میان‌سال و ۱۳ درصد از افراد نسل X، هرگز هیچ محتوای آنلاینی را به اشتراک نگذاشته‌اند.

مصرف‌کنندگان و کاربران مسن، با احتمال کمتری، محتواهای آنلاین را به اشتراک می‌گذارند. حال سوال اینجاست که وقتی میانگین سنی در جامعه‌ای مثل ژاپن نزدیک به ۵۰ سال است، بازاریابان چگونه می‌توانند به مدیران ارشد دسترسی داشته باشند؟ البته با وجود اینکه کاربران مسن تمایل کمی به انتشار محتوای آنلاین دارند، آنان نیز بین ۷ تا ۹ ساعت از زمان خود را روزانه در فضای آنلاین صرف می‌کنند.

از نظر استارک همه از محتواهای دیجیتال استفاده می‌کنند، نکته مهم تحویل محتوای مناسب به هر یک از گروه‌های کاربران و مصرف‌کنندگان است. وی پیشنهاد می‌دهد که برای دستیابی به این هدف می‌بایست محتوای خاص و انحصاری مربوط به صنعت مدنظر خود را تولید کنید. در واقع شما نیازی ندارید که یک محتوای ۴۰ صفحه‌ای تولید کنید بلکه محتوایی که با تحقیقات کافی تولید شده باشد می‌تواند توجه مدیران را به خود جلب کند.

پیشرفت‌های هوش مصنوعی

  • ۴۵ درصد از کاربران، در صورتی کیفیت محتوا پایین باشد و یا زمان بارگذاری آن طولانی باشد، از پلتفرم مربوطه خارج می‌شوند.

وقتی تمرکز خود را بر تنوع دستگاه‌هایی که کاربران استفاده می‌کنند معطوف کنید، بهینه‌سازی و بهبود تجربه کاربران به یک نکته کلیدی تبدیل خواهد شد. از نظر استارک، پیشرفت‌های حاصله در هوش مصنوعی موجب آسان شدن کار تولید و انطابق محتوا با خواسته کاربران شده است. سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به تولیدکنندگان محتوا برای یافتن محتوای مناسب و تغییر آن با توجه به دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف کمک خواهند کرد.

, , ,
اشتراک گذاری:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

صفحه اینستاگرام

علاوه بر سایت، تیم ما در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت می کند. شما می توانید آخرین تخفیف های ویژه، مطالب و دانستنی های جذاب، آموزش های رایگان و غیره را در اینستاگرام ما دنبال کنید.

دنبال کردن صفحه در اینستاگرام