فعالیت در شبکه های اجتماعی بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود که باید بر اساس اصول و شرایط خاصی انجام شود تا به نتیجه دلخواه برسد. امروزه میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا به گشت و گذار در شبکه های اجتماعی می پردازند و این گشت و گذار برای کسب و کارهایی که در این شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند بسیار سودمند است چرا که می توانند در این بین محصولات و خدماتشان را به کاربران ارائه نمایند. مدیریت صحیح شبکه های اجتماعی می تواند کسب و کار شما را در مدت زمان کوتاهی با توسعه زیادی همراه کند. در این مقاله قصد داریم به اشتباهات اساسی که ممکن است در مدیریت شبکه های اجتماعی رخ دهد اشاره کرده و شما را از آن ها مطلع سازیم. با ما همراه باشید.

گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند یک تجربه آزاردهنده باشد. چرا که تعداد زیادی از برندها و افراد به درستی از این شبکه‌ها استفاده نمی‌کنند. در بهترین حالت، این عدم آگاهی آن‌ها نسبت به مخاطبان و یا مدیریت شبکه های اجتماعی برای مخاطبین آزار دهنده است. اما در بدترین حالت، مردم را وادار می‌کند تا پیج را روی حالت “بی صدا” گذاشته و یا آن را “آنفالو” کنند.

در ادامه فهرست اشتباهات رایج کارشناسان بازاریابی در مدیریت شبکه های اجتماعی از نظر کارشناسان مؤسسه بازاریابی محتوا آمده است. با شناختن این اشتباهات و پیشگیری از وقوع آن‌ها می‌توانید عملکرد مناسبی در مدیریت شبکه های اجتماعی داشته باشید.

۱) سؤالی مطرح می‌شود اما پاسخی در کار نیست

این امر واقعاً آزاردهنده است که برندها از طریق شبکه‌های اجتماعی سؤالاتی را مطرح می کنند، اما پس از پاسخ دادن کاربران، عکس‌العملی نسبت به آن نشان نمی‌دهند. این نشان می دهد که آن‌ها سعی دارند از بهترین شیوه برای افزایش مشارکت کاربران استفاده کنند، اما در ادامه خود آن‌ها از لزوم تعامل با کاربران غافل می‌مانند.

۲) چرب زبانی و تلاش برای فروش، بلافاصه بعد از اولین پیام

بسیار پیش می‌آید بعد از اینکه کاربر پیجی را فالو می‌کند یا به فردی متصل می‌شود، بلافاصله یک پیام مستقیم با چاشنی چرب زبانی و با هدف فروش محصول برای کاربر ارسال می‌شود.

۳) عدم تولید و انتشار محتوا

اگر بنا ندارید پست بگذارید و یا به ندرت این کار را می‌کنید چرا باید زحمت ایجاد حساب کاربری را به خود بدهید؟

۴) استفاده از کامنت‌های خودکار

اگر در فرآیند مدیریت شبکه های اجتماعی و برای تعامل با افراد مختلف از کامنت‌ها و نظرات خودکار ربات‌ها استفاده می‌کنید باید توجه داشته باشید که این نظرات اسپم گونه هیچ ارزشی ندارند.

۵) عدم ارجاع به منبع نقل قول

یکی از اشتباهات رایج این است که جملات افراد و یا حساب‌های کاربری دیگر را به گونه ای تغییر دهید تا آن‌ها جملاتی از سوی شما به نظر برسند. به جای این کار بهتر است در صورتی که متنی نظر شما را جلب کرد آن را بازنشر کنید. بهتر است با اشاره کردن به پیج افرادی که از آن ها نقل قول کرده‌اید (منشن کردن حساب کاربری آن‌ها)، به مردم کمک کنید تا تعامل مؤثرتری با پست داشته باشند.

۶) پست‌های نامفهوم سمی برای مدیریت شبکه های اجتماعی 

انتشار پست‌هایی که فهمیدن منظور آن‌ها سخت و غیرممکن به نظر می‌رسد هیچ فایده‌ای نخواهد داشت و ممکن است به ریزش مخاطبین منجر شود.

۷) سعی کردن برای فریب مخاطبین با اعداد و ارقام بی اهمیت

بعضی از اینفلوئنسرها و یا شرکت‌ها با افتخار اعلام می‌کنند، ۲۰۰ هزار فالوور دارند، اما در یک نگاه سریع می‌توان متوجه شد که فقط تعداد انگشت شماری کامنت و لایک زیر هر پست آن‌ها ظاهر می‌شود. همین موارد نشان می‌دهد که یا فالوورهای آن‌ها فیک هستند یا هیچ توفیقی در مدیریت شبکه های اجتماعی خود ندارند.

۸) نوشتن مطالب با افعال و ضمایر سوم شخص

بایوهایی که به شکل سوم شخص در پروفایل های شخصی و شرکتی نوشته شده‌اند، حس بدی به مخاطب منتقل می‌کنند. بایو باید از زبان شما و یا شرکت شما درباره خودتان باشد، نه از زبان دیگران و با ضمایر و افعال سوم شخص. برای مثال به جای «شرکت …. در این سال …. تأسیس شد» از این جمله استفاده کنید: «ما در سال …. کار خود را آغاز کردیم».

۹) اشتباهات تایپی و علمی در پست‌ها

آیا چیزی آزاردهنده تر از اشتباهات تایپی و علمی وجود دارد؟ تنها یک اشتباه کوچک در یک پست کافی است که اعتبار یک منبع زیر سؤال برود و هنگامی که کاربر به اعتبار چیزی شک کند، بلافاصله سؤالات دیگری در ذهن او شکل می‌گیرد که حتی ممکن است به بی‌اعتمادی کامل و آنفالو کردن نیز بینجامد.

۱۰) توزیع محتوای مشابه در تمام شبکه های اجتماعی

یکی از اشتباهات بسیار رایج بین کارشناسان بازاریابی دیجیتال در مدیریت شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری یک پست در تمام پلتفرم ها به یک شکل و بدون تغییر و اصلاح است. این در حالی است که مخاطبین شبکه های اجتماعی مختلف با هم متفاوت هستند و هر شبکه‌ای فضای خاص خود را دارد که باید پست‌ها با آن همخوانی داشته باشند. برای مثال پست اینستاگرام که جو صمیمی‌تری دارد برای لینکدین مناسب نیست.

جمع‌بندی

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کارشناسان بازاریابی تبدیل شده است. از این رو بسیار مهم است که فرآیند تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. در این مقاله با ۱۰ مورد از اشتباهات رایج در مدیریت شبکه های اجتماعی آشنا شدیم که برای موفقیت در شبکه های اجتماعی لازم است از آن‌ها اجتناب کنید.

, , ,
اشتراک گذاری:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها

صفحه اینستاگرام

علاوه بر سایت، تیم ما در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت می کند. شما می توانید آخرین تخفیف های ویژه، مطالب و دانستنی های جذاب، آموزش های رایگان و غیره را در اینستاگرام ما دنبال کنید.

دنبال کردن صفحه در اینستاگرام